Chicago Marathon

Jag älskar överraskningar och utmaningar och jag älskar att överraska folk med utmaningar. För en månad sedan bestämde jag, mamma och Emma oss för att i hemlighet anmäla pappa till Chicago maraton och ge honom biljetten i födelsedagspresent nästa år. Chicago maraton är ett av de 6 mest kända maratonen (New York, Boston, Tokyo, London och Berlin är de andra 5) och det finns fyra sätt att komma med. Man kan anmäla sig till lotteriet och hoppas på att man blir utvald, man kan springa fort som bara den och kvala in, man kan betala en resebyrå typ 20,000 kr eller så kan man anmäla sig genom en välgörenhetsorganisation. Jag anmälde oss båda till lotteriet, men bara jag kom med. Så överraskningen i det här fallet blev att pappa inte fick springa... Men skam den som ger sig. Det är pappas "fel" att jag ens springer så inte en chans att jag tar mig genom ett sånt lopp utan honom. Nu, efter mycket funderande och planerande, anmälde jag tillslut honom till loppet via en välgörenhetsorganisation istället, vilket innebär att vi ska samla in $1500 innan det är dags att springa. Som sagt, jag älskar utmaningar. Jag har påbörjat planeringen av flera olika event och jag har öppnat en fundraising-sida. Ni kan följa min nya Instagram @torunforacause och kolla in min blogg för att följa vår träning och vår resa mot våra mål. Vill ni även hjälpa oss med ett litet bidrag så hade det verkligen uppskattats. Bidrag kan skänkas här. Alla insamlade pengar går direkt till Crohn's and Colitis Foundation som kämpar för att bota och lindra kroniska tarmsjukdomar. Tack för all hjälp och support!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...